2015. december 20., vasárnap

Calia Read: Szétcsúszva

Felirat hozzáadása
Író: Calia Read
Eredeti cím: Unravel
Sorozat: Fairfax 1.
Kiadó: WOW

Oldalszám: 328
Moly: 85%
Goodreads: 4,06 
Eredeti megjelenés éve: 2014


Fülszöveg: 
Naomi Carradine vagyok.
Hat hónapja még boldog voltam.
Egy hónapja diliházba zártak.
Tegnap Lachlan meglátogatott. Megcsókolt. És azt mondta, kezd elmenni az eszem.
Órákkal később Max belopózott a gondolataimba. Emlékeztetett arra, hogy nem vagyok őrült, és hogy szüksége van a segítségemre.
Néhány perce, amikor próbáltam összerakni a múltamat, még távolabb sodródtam a valóságtól.
És most… mindenki azt hiszi, megbolondultam. De tudom, hogy ő létezik, és kellek neki.
Te hiszel nekem?
Értékelés:
Mit is mondjak? Kezdjük azzal, hogy az első 50 oldalt leszámítva egy ültő helyemben olvastam el a könyvet. Azt hiszem sokat elárul az, hogy tényleg nem bírtam letenni, amíg nem tudtam meg, hogyan is végződik Naomi története. Nos, megtudtam. És aztán egész éjjel félálomban voltam csak, és az álom részben végig egy pszichiátrián próbáltam magamnak bebizonyítani, hogy nem vagyok őrült, csak álmodom... 


Igen, pszichiátrián, hiszen főszereplőnk, Naomi, is ott tengeti egy ideje az életét, és próbálja feldolgozni azt, ami az elmúlt fél évben vele és barátnőjével történt. Próbálja meggyőzni magát, hogy nem őrült meg. Próbálja leküzdeni a démonait, amik folyamatosan kísértik. A történetben az új pszichiáterének meséli el, mi is történt vele.... Igazából eléggé nehéz úgy beszélni a könyvről, hogy ne spoilerezzem el. Szóval inkább arról írok, hogy mit is éreztem olvasás közben.

A családon belüli erőszak nagyon gyakran előkerül a new adult könyvek világában, majdhogynem erre épül ez a műfaj. Olvastam már ilyet, de olyat, ami ennyire megviselt volna még sosem. Calia Read rettenetesen jól bánik az írói eszközökkel. Miközben olvastam a könyvet végig azt éreztem, mintha egy jeges tőrt döfnének a szívembe, és fejezetenként megforgatnák. Emellett ott volt a harag, hogy az erőszaktevő, undorító mocskos apát és a lányával nem törődő, az erőszakot engedő anyát

megfojtsd és megöld. Igazi reménytelen hangulatot árasztott végig a könyv. 
Pontosan emiatt tett jót az, hogy az írónő egyszer-egyszer megszakította ezt a történetet, és szépen lassan elmesélte, hogyan is alakult ki Naomi és Lachlan szerelme. Nos, ez a romantikus szál nagyon kellett bele. És annyira gyönyörű, annyira sorsszerű volt az ő szerelmük.
Ami Naomi és Max között van az sokkal másabb. Kevésbé éreztem mélynek, ellenben sokkal intenzívebb. Igazából a fiúkról szívesen megtudtam volna többet.
Lana.... Lanáért vérzett a szívem és annyira, de annyira vágytam rá, hogy megtalálja a lelki békéjét ő is.

Őszintén szólva számítottam a könyv végére. Mégis... Hát, ez egy olyan könyv, hogy végiggondolod az utolsó oldalak után, és teljesen mást fogsz látni, mint olvasás közben. Ez garantálható.

Összességében nagyon ajánlom mindenkinek, akinek bírja a lelki világa a mentális betegséggel küzdő főszereplőt, a családon belüli erőszakot. Én nem sírtam ezen a könyvön. Ez számomra nem az a könyv volt. Ezen én csak tág szemekkel és összeszorult szívvel tudtam reagálni. Bárcsak ne lenne ilyen a való világban! De sajnos van. 
Kedvenc szereplő: Lachlan
Kedvenc rész: Amikor Naomi kimenőt kap az elmegyógyintézetből egy hétvégére.
Külföldi borító: Szerintem sokkal passzol a kötethez a színvilága, mint a magyar borító.
PONTSZÁM: 5/5 - KEDVENC! 





Infó: A Fairfax sorozat 2. része 2016. január 12-én fog megjelenni Unhinge címmel, és a fentebbi történetben már megjelenő nőről, Victoriáról fog szólni, aki szintén az elmegyógyintézetben tengeti napjait, karján egy játékbabával. Remélem minél hamarabb olvashatjuk magyarul is ! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése